روز چهارم هفته مد ریاض؛ مد مردانه

ریاض از ۲۰ تا ۲۳ اکتبر پذیرای مهمانانی از سراسر جهان در اولین هفته مد این کشور بود

اولین هفته مد ریاض در حالی به پایان رسید که روز آخر آن، به نمایش لباس‌های مردانه اختصاص داشت-Instagram/riyadhfashionweek

اولین هفته مد ریاض در حالی به پایان رسید که دوشنبه ۲۳ اکتبر، روز آخر آن، به نمایش لباس‌های مردانه اختصاص داشت و در این روز میزبان چند خانه‌ مد چون لومار، مزرود و هجرس بود که جدیدترین مجموعه‌های مردانه‌شان را به نمایش گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریاض از ۲۰ تا ۲۳ اکتبر پذیرای مهمانانی از سراسر جهان بود که در اولین هفته مد این کشور که رویدادی تاریخی در منطقه محسوب می‌شد، حضور یافتند. برگزاری اولین هفته مد ریاض که شکل‌گیری یک هفته مد سطح‌بالای منطقه‌ای با استاندارهای جهانی را به طراحان مد خاورمیانه نوید می‌دهد، توجه هنرمندان و تاجران سراسر جهان را به خود جلب کرد.

تک‌نمایش‌ها

لومار

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by lomarthobe (@lomarthobe)

این آتلیه لباس مردانه که لوای نسیم و همسرش، مونا الحداد، در سال ۲۰۰۲ تاسیس کردند، هدفش را ایجاد «طرح‌های معاصری که گذشته را با آینده مرتبط می‌کند» اعلام کرد. این دو این طراح فعالیت‌هایشان را با هدف طراحی مجدد لباس‌های سعودی آغاز کردند تا مردان سعودی آنچه را می‌پوشند بیشتر دوست داشته باشند و با لباس ملی‌شان احساس غرور کنند و راحت باشند.

۱۸۸۶

فهد الجومیه و خالد الجماز، کارآفرینان سعودی، آنچه را اولین آتلیه «لباس خیابانی» می‌نامند، در اتاق خوابگاهشان در لندن پایه گذاشتند. ۱۸۸۶ که اکنون یکی از مدروزترین نام‌ها در بازار عربستان سعودی است، قصد دارد «با پیوند دادن سنت لباس شهری با نوآوری‌ها و زیبایی‌شناسی فنی فردا، مد را به آینده پیوند دهد».

مزرود

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MAZROOD (@mazrood)

این مارک لباس راحتی مدرن را که عمدتا بر ایجاد طرح‌های بدون جنسیت متمرکز است، سعود العجاجی، طراح اهل ریاض، در سال ۲۰۱۸ و پس از نقل‌مکان به نیویورک برای تحصیل در موسسه فناوری مد، تاسیس کرد.

نوبل اند فِرِش

این مارک که در ریاض تاسیس شد، از آتلیه‌هایی بود که در نمایشگاه ۱۰۰ نشان سعودی «میراث سعودی» حضور یافت. طرح ژاکت سالوای این مارک از کاخی تاریخی به همین نام در دیریه الهام گرفته‌ شده است.

نمایش‌های ترکیبی

هجرس

هجرس انحصارا بر دو فصل متمرکز است؛ خورشید و برف. طراحی قطعات چشمگیر و مدرن «با در نظر گرفتن راحتی و کاربردی بودن».

جب

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by JUBB (@jubbofficial)

این مارک پوشاک مردانه را یوسف بن افش تاسیس کرد و «کلاس جدیدی از کمد لباس‌های استراحتگاهی معاصر با استفاده از ترکیب پارچه‌های بی‌دردسر، راحت و در عین‌ حال شیک» را زنده می‌کند.

MD29

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MD29 (@md.29.style)

مارک MD29 از طریق طرح‌های سنتی‌اش به فرهنگ و میراث پادشاهی سعودی ارج می‌گذارد و آن‌ها را با اضافه کردن کارهای دستی و کیفیت عالی مواد اولیه ارتقا می‌دهد.

Not Boring 

یزید اباحسین این مارک لباس خیابانی سعودی را در سال ۲۰۱۷ با هدف همکاری با هنرمندان داخلی و بین‌المللی برای خلق قطعاتی با الهام از فرهنگ محلی تاسیس کرد.

نورا سلیمان

این مارک لوکس و امروزی مستقر در ریاض «از جزئیات ظریف و پیچیدگی در خفا تجلیل می‌کند» که از عشق طراح به فرهنگ و جامعه پادشاهی سعودی الهام گرفته شده است.

اوسیتا

طرح‌های خلاقانه اوسیتا بازتاب شعار این نشان تجاری است: «خودت باش!» اوسیتا به فراگیر بودنش می‌بالد و قطعات شیک و بی‌زمان آن «به مردم اجازه می‌دهد خود را از طریق مد بیان کنند».

بیشتر از مُد و زیبایی